FANDOM

Wila – kobieta, a właściwie widmo kobiety, która hipnotyzuje mężczyzn swą urodą zewnętrzną. Wile zasiedlają lasy, jeziora, góry i obłoki. Potrafią dowolnie zmieniać postać. W formie zwierzęcej mogą ukazać się jako łabędzie, konie, sokoły, węże albo wilki, najbardziej jednak kuszące i niebezpieczne są pod postacią pięknych młodych kobiet o długich, białozłotych, spływających na ramiona włosach, lśniącej skórze, ubranych w mgliste szaty i pląsających w blasku księżyca. Młodzi mężczyźni, którzy ulegną ich urokowi, zupełnie tracą rozum – są otępiali, często zapominają o jedzeniu, piciu czy spaniu. Ten, kto napotka tańczące wile, będzie musiał przyłączyć się do nich i tańczyć, dopóki nie padnie z wykończenia. Ten kto wkroczy w elfi krąg (koło wydeptanej trawy), w którym zabawiały się wile, ten już nigdy nie zazna szczęścia. Choć wile potrafią być dobre dla ludzi i dzielić się swoją wiedzą medyczną i profetyczną, są to dość gwałtowne niewiasty. Nie znoszą, kiedy się je okłamuje albo oszukuje i potrafią zsyłać okropne kary, szczególnie na tych, którzy nie dotrzymają obietnicy. Wile podobno łączyły się z ludźmi, statkowały i wychowywały dzieci, najwyraźniej bez szkody dla własnego gatunku.

Znane wile,wilowie pół wile i cwieć wile:

  1. Anabiel Worthy
  2. Evelin Worthy
  3. Meg Worthy
  4. Victorie Weasley
  5. Dominique Weasley
  6. Louis Weasley
  7. Fleur Weasley
  8. Gabrielle Finnigan
  9. Arlette Finnigan
  10. Michel Finnigan
  11. Anna Krezola
  12. Stefano Krezola
  13. Evelin Showman
  14. Antonio Showman

-Co to ta cała wila?
-No cóż. Jedni mówią widmo kobiety, które hipnotyzuje i zmienia postać. Mogą się ukazać w różnej formie.. Kiedy tańczą, wszyscy mężczyźni na to reagują.. i wile cechuje właśnie taki wygląd, włosy srebrno-blond , niebieskie oczy, piękna twarz..

-rozmowa Victorie i Anabiel